lørdag 30. desember 2017

Bok 51: Kvinnen i lugar 10

«Kvinnen i lugar 10» er en intens og klaustrofobisk krim, som ikke slipper taket i deg før siste side er lest.

Reisejournalist Jo Blacklock får drømmeoppdraget. Hun skal være med på et luksuscruise til de norske fjordene og skrive om det i reisemagasinet hun arbeider for.

Men reisen får en bråvending da Lo våkner av et skrik midt på natten, og fra lugarvinduet sitt ser hun en person bli kastet over bord. Lo slår full alarm, men det viser seg at ingen er savnet, verken blant personalet eller gjestene. Hun blir usikker og forvirret; har hun drømt det hele? Eller er hun fanget på båten med en morder - og som eneste vitne til en forbrytelse?


Eg bruker å lese ferdig bøker eg har begynt på.  Denne heldt hardt ei stund.  Etter mi meining vert det mykje prat.  Når eg no les om romanen, ser eg at det er ein psykologisk thriller. Slutten kan kanskje legitimere det.  Men to tankar slår meg; Ville ein mann like denne romanen? Ville den vorte omsett til norsk viss handlinga ikkje var lagt delvis til Norge?  Terningkast 3 frå meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...